– Atrakcyjność tej oferty polega na ułatwieniu kupna biletu na podróż pociągami dwóch największych przewoźników, obsługujących całą sieć kolejową oraz SKM, obsługującej ogromne przewozy w Trójmieście – mówi „Rynkowi Kolejowemu” prezes PKP SA Krzysztof Mamiński. – Do udziału będziemy zapraszać również przewoźników samorządowych – jeśli będą chcieli z tego skorzystać, to w krótkim czasie będziemy mogli mieć całą sieć kolejową objętą wspólnym przejazdem – dodaje.
Jak podkreśla Mamiński, oferta wspólnego przejazdu będzie zawierać w sobie wszystkie ulgi ustawowe i handlowe, które ma przewoźnik. Do tego dla przejazdów pociągami PolRegio będzie stosowana degresywna stawka (im dalej, tym taniej za kilometr). W kolejnym etapie będzie tak nawet przy zakupie biletu na połączenie PR-PKP IC-PR; kilometraż przejazdu w PolRegio będzie w tym wypadku łączony. – System będzie proponował pasażerowi najtańsze połączenie – zapowiada Mamiński.
– To pierwszy, milowy krok. W kolejnych miesiącach będziemy podawać harmonogram następnych etapów, które doprowadzą nas do celu, jakim jest wspólna taryfa przewozowa – mówi prezes PKP SA. – Wszystkich, którzy mówią, że Wspólny Bilet jest tak prosty i łatwy do wprowadzenia, pytam, gdzie – poza Szwajcarią – udało się go wprowadzić? Może się okazać, że odsądzana od czci i wiary polska kolej będzie pierwszą we Wspólnocie, której uda się go wprowadzić – podsumowuje.