Prace nad studium korytarzowym obwodnicy Starogardu Gdańskiego właśnie zakończono. W kolejnym etapie północny wariant nie będzie już brany pod uwagę.
Firma Transprojekt Gdanski sp. z o.o. przeanalizowała wszystkie cztery warianty obwodnicy pod względem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym. Sprawdziła liczbę przejeżdżających przez miasto pojazdów oraz stan zagospodarowania terenu, czyli ile budynków, leży na trasie planowanej drogi. Opracowała też prognozę ruchu dla każdego z czterech wariantów. W wyniku tych analiz ustalono, że najmniej korzystny w realizacji jest wariant północny – zarówno ze względu na uwarunkowania techniczne, ekonomiczne, jak i społeczne i środowiskowe. Z tego względu ten wariant nie będzie już brany pod uwagę.
Trzy pozostałe południowe propozycje przebiegu trasy szybkiego ruchu przejdą do drugiego etapu prac – studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zostaną poddane bardziej szczegółowym analizom w celu ustalenia ostatecznego wariantu. O tym, którędy pobiegnie starogardzka obwodnica zadecyduje Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad w Warszawie. Wyboru dokona najprawdopodobniej na początku przyszłego roku.
Dla przypomnienia, zarówno władze miasta, jak i gminy wiejskiej opowiedziały się za wariantem trzecim, w którym trasa drogi szybkiego ruchu jest najbardziej oddalona na południe od Starogardu i wydaje się najmniej uciążliwa dla mieszkańców miasta.
Jednocześnie Urząd Miasta w Starogardzie Gdańskim informuje, że w czerwcu niezależne przedsiębiorstwo – Instytut PBS Sp. z o.o. z Sopotu przeprowadzi wśród mieszkańców Starogardu badania opinii publicznej na temat oceny funkcjonalności i obecnego stanu dróg w rejonie miasta.
Więcej informacji na tej stronie.
Szczegółowe wyniki analizy przedstawione zostaną w zakładce „Obwodnica” i na stronie www.obwodnica-starogard.pl
/WIS Urzędu Miasta Starogard Gdański/