Nowy wariant starogardzkiej obwodnicy zaczynałby się na węźle Starogard-Południe tuż za Sucuminem. Ostro zakręcałby w prawo, omijając od południa Koteże. Dalej biegłby na północ z pominięciem węzła w Jabłowie, by przeciąć drogę wojewódzką do Pelplina już poza granicami miasta. Ostatecznie za Stadem Ogierów połączyłby się z obecną drogą krajową nr 22.
Obwodnica w tym rozwiązaniu miałaby ok. 16 km długości. Zaprojektowana jest w przekroju 2+1, czyli naprzemiennie dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w przeciwnym. Projekt wynika z połączenia wariantu drugiego i trzeciego. – Jest krótszy i prostszy, a co za tym idzie najprawdopodobniej zdecydowanie bardziej ekonomiczny – mówi Grzegorz Długosz z firmy projektowej Transprojekt.
Kliknij aby zobaczyć wszystkie warianty obwodnicy Starogardu Gdańskiego.
Szacunkowy koszt inwestycji będzie znany po zakończeniu opracowania projektu całego przebiegu drogi.
– Aktualnie pracujemy nad wykonaniem wariantu łącznika. Chcielibyśmy jak najszybciej-najlepiej w marcu przeprowadzić badania geotechniczne, prognozę ruchu i inwentaryzację przyrodniczą na odcinku łączącym oba warianty. Gotową dokumentację planujemy przekazać do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w maju – wyjaśnia dalej Grzegorz Długosz.
– W maju chcielibyśmy uzyskać ostateczne zatwierdzenie przebiegu naszej obwodnicy. Dlatego 5 marca organizujemy spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami. W efekcie chcemy w maju złożyć wniosek o zakończenie wstępnej fazy projektowej – tłumaczy Tadeusz Błędzki, wiceprezydent Starogardu Gdańskiego. – Pozostanie uzyskać decyzję środowiskową wydaną przez RDOŚ. W Warszawie wiedzą, że Starogard potrzebuje obwodnicy. Mając zatwierdzony przebieg, wszystkie niezbędne badania i decyzję środowiskową będziemy mieli argumenty, by oddziaływać na jej realizację – dodaje wiceprezydent.
Opracowanie nowego wariantu obwodnicy wynika z zaleceń Zespołu Opiniującego Przedsięwzięcia Inwestycyjne (ZOPI) oraz Komisji Oceniającej Przedsięwzięcia Inwestycyjne (KOPI) GDDKiA. Projekt zostanie poddany konsultacjom społecznym. Spotkanie odbędzie się 5 marca w Kinie Sokół o godz. 16:00
Moim zdaniem to nie ma sensu i korki będą nadal.
1.Południowa obwodnica obniży tylko część ruchu przez miasto
2.Znaczna część ruchu jest na Skarszewy i na niepłatną na Gdańsk, a ruch ten się jeszcze zwiększy po skończeniu remontu.
3.Tylko obwodnica PÓŁNOCNA rozwiązałaby ten problem.
4.Wcześniej i taniej można poprawić przepustowość przez miasto usprawniając na przykład rondo przy Polmosie, oraz zrobić tak zwaną -zieloną falę itd.
podstawowy minus tego wariantu to oddalenie znów od zjazdu w kierunku A1 Ropuchy i w kier Skócza. z tego zjazdu na przecięciu Pelplińskiej będą głownie korzystać kierowcy zjeżdżający w tych kierunkach a nie w kierunku miasta.
To w końcu w jablowie czy w Janowie. Bo w innym artykule jest ze 800 m za ul jablowska i odcina Janowo od Starogardu. Czego winni mieszkańcy Janowa???