Most na ul. Starogardzkiej w Gdańsku przejezdny

W nocy z 20 na 21 września pierwsze auta przejechały po moście na Kanale Raduni na ul. Starogardzkiej. Obiekt jest wciąż remontowany. Na razie więc przejazd samochodów odbywa się...

W nocy z 20 na 21 września pierwsze auta przejechały po moście na Kanale Raduni na ul. Starogardzkiej. Obiekt jest wciąż remontowany. Na razie więc przejazd samochodów odbywa się wahadłowo. Taka organizacja ruchu potrwa co najmniej 2 tygodnie.

Na remontowanym moście prowadzone są cały czas prace związane z kolejnym etapem remontu. Stąd konieczność wprowadzenia ruchu wahadłowego dla samochodów. O przejeździe informuje sygnalizacja świetlna. Ruch pieszych wciąż odbywać się będzie przez kładkę.

Auta z ul. Starogardzkiej będą kierować się przez most bezpośrednio na Trakt św. Wojciecha. Równocześnie planowane jest zamknięcie wjazdu z ul. Starogardzkiej na ul. Nowiny w kierunku centrum. W relacji odwrotnej również ruch będzie odbywać się bezpośrednio z ul. Trakt Św. Wojciecha na ul. Starogardzką. Co ważne na swoją trasę wraca autobus linii 189. Na zdjęciach z lotu ptaka z tego tygodnia widać jak wygląda most tuż przed częściowym udostępnieniem dla ruchu.

Po wprowadzeniu nowej organizacji ruchu nie będzie możliwości bezpośredniego wjazdu na ul. Starogardzką z Traktu Św. Wojciecha dla pojazdów poruszających się z Pruszcza Gdańskiego. Ta relacja zostaje utrzymana jak dotychczas – auta kierowane będą na trasę objazdową z wykorzystaniem ulic Trakt Św. Wojciecha, Podmiejska, Małomiejska, Świętokrzyska i Niepołomicka.

Dla pojazdów ciężarowych (masy całkowitej powyżej 3,5t) przejazd będzie odbywał się z wykorzystaniem Obwodnicy Południowej oraz ulic Małomiejskiej-Świętokrzyskiej-Niepołomickiej.

Budowa mostu nad Kanałem Raduni w ciągu ul. Starogardzkiej w Gdańsku ma usprawnić komunikację w tej części miasta. Wcześniejszy obiekt był zbyt wąski, by jednocześnie mogły nim przejechać samochody z przeciwnych kierunków. Obowiązywał tu więc ruch wahadłowy, który powodował korki. Na nowym moście samochody będą mogły spokojnie minąć się. Koszt inwestycji ok. 5,6 mln zł (w tym 3 mln z miniserstwa infrastruktury).

Podstawowe dane techniczne nowego mostu:

– rozpiętość w świetle przyczółków – 11,30 m
– długość całkowita mostu łącznie z przyczółkami – 12,90 m
– szerokość jezdni – 4,00+5,00 m
– szerokość chodników – 3,00 (2,70) m i 4,50 (4,20) m
– szerokość całkowita – 19,60 – 25,90 (26,00) m
– nawierzchnia jezdni – asfaltobeton

 

/ Urząd Miasta Gdańsk
Kategorie
RegionWiadomości
Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

POWIĄZANY

  • Grali dla mistrza

    Jak co roku w przed ostatni weekend sierpnia pasjonaci tenisa zjechali się do Starogardu Gdańskiego, aby wziąć udział w XXVIII Międzynarodowym Turnieju Tenisa Stołowego im. Andrzeja Grubby. Blisko 70...
  • Przejęli ponad 3 kilogramy narkotyków

    Kryminalni ze Starogardu Gdańskiego realizując czynności w sprawie narkotykowej, zabezpieczyli ponad 3 kilogramy środków odurzających. Funkcjonariusze zatrzymali również 38-letniego mieszkańca Kociewia, do którego należały zabronione w Polsce środki. Podjęta...
  • Najlepsze maturzystki

    Martyna Buda, Maria Jankowska i Paulina Kowalska to najlepsze tegoroczne maturzystki w Starogardzie Gdańskim. W dowód uznania za rewelacyjne wyniki egzaminu dojrzałości Rada Miasta przyznała im nagrody pieniężne. Maturzystki...
  • Powstanie pisany pomnik starogardzkiego futbolu

    Historia starogardzkiej piłki nożnej jest bardzo bogata, obfitująca w szereg sukcesów. Największa postacią jest niewątpliwie Kazimierz Deyna, jednak w historii tej dyscypliny sportu ważne role odgrywali także inni piłkarze,...