Od wtorku (13 listopada), dzwoniąc na bezpłatny numer telefonu 800 190 590, można uzyskać kompleksowe informacje na temat systemu ochrony zdrowia, praw pacjenta, a także złożyć skargę w razie ich naruszenia.
Bezpłatna Telefoniczna Informacja Pacjenta to skutek porozumienia, które w ubiegłym tygodniu podpisali rzecznik praw pacjenta Bartłomiej Chmielowiec i wiceprezes Narodowego Funduszu Zdrowia ds. operacyjnych Adam Niedzielski.
Nowy jednolity numer w całym kraju zastąpi kilkanaście numerów w oddziałach wojewódzkich NFZ. Ma zagwarantować szybkie, kompleksowe i przejrzyste uzyskiwanie informacji o funkcjonowaniu systemu ochrony zdrowia w Polsce.
Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in., jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie jest najbliższy szpital czy też, jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
TIP to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Za pół roku zostanie uruchomiona specjalna informacja dla pacjentów onkologicznych. Nowa idea tzw. call center ma wykraczać daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentom poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale pozwoli im uzyskać proste porady medyczne