Obwodnica Starogardu z rządowym finansowaniem

Pieniądze na budowę drogi mają pochodzić z rządowego programu „stu obwodnic”. Szacunkowy koszt realizacji to nawet 600 mln zł. Szczegóły w Urzędzie Gminy Starogard Gdański przedstawił poseł Kazimierz Smoliński....
Pieniądze na budowę drogi mają pochodzić z rządowego programu „stu obwodnic”. Szacunkowy koszt realizacji to nawet 600 mln zł. Szczegóły w Urzędzie Gminy Starogard Gdański przedstawił poseł Kazimierz Smoliński.

Cieszymy się z decyzji rządu. Jednak wpisanie starogardzkiej obwodnicy na listę zadań do realizacji to tylko pierwszy krok. Jako samorząd oczekujemy dalszych działań i zaangażowania. Pewność będziemy mieli, gdy zostanie podpisana umowa z wykonawcą. Dlatego nadal  będziemy wspierać budowę. Szczególnie, że przy realizacji inwestycji nie ucierpi żadna z naszych wsi – mówi Magdlena Forc-Cherek, Wójt Gminy Starogard Gdański.

Jak poinformował resort infrastruktury, przetarg powinien zostać ogłoszony w I kwartale 2023 roku.  Będzie to droga o wysokich parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych.

–  Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i nie wpłyną protesty, to za 3 lata ogłoszony zostanie przetarg i budowa się rozpocznie. Nie sposób określić dzisiaj ostatecznych kosztów. Szacujemy je na 400-600 mln zł – mówi poseł Kazimierz Smoliński.

 

 

W lutym 2019 roku projektanci zaproponowali wariant przebiegu obwodnicy, który rozpoczynałaby się tuż za Sucuminem, skręcając dość ostro w prawo i omijając od południa Koteże. Węzeł na skrzyżowaniu z drogą do Lubichowa powstałby około 2 km od Osiedla Przylesie. Następnie odbijałby na północ, aby przeciąć drogę wojewódzką do Pelplina poza granicami miasta. Nowy węzeł drogowy powstałby około 800 m za ulicą Jabłowską. Następnie droga skręcałaby na północ, aby za Stadem Ogierów połączyć się z obecną drogą krajową nr 22. Tym samym cała 13-kilometrowa trasa przebiegać będzie w granicach Gminy Starogard Gdański.

Teraz musimy popracować , aby do realizacji został przekazany najbardziej optymalny przebieg obwodnicy. Pracowaliśmy nad tym od kilku lat. Decyzja rządu to efekt niezliczonych spotkań nieformalnych i formalnych – przypomina Zenon Sobieski, szef Społecznego Komitetu Budowy Obwodnicy – Myślę, że tzw. wariant „3a”, omijający miasto od południa jest najbardziej optymalny – dodaje Janusz Stankowiak, Prezydent Starogardu Gdańskiego.

Jak podkreśla Starosta starogardzki Kazimierz Chyła, budowa obwodnicy to nowe możliwości dla inwestorów. – Dzięki lepszej komunikacji i ułatwieniom transportowym, wiele działek inwestycyjnych zyska na atrakcyjności i – miejmy nadzieję – przyciągnie nowe firmy – dodaje Chyła.

Kategorie
Wiadomości
Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

POWIĄZANY

  • Grali dla mistrza

    Jak co roku w przed ostatni weekend sierpnia pasjonaci tenisa zjechali się do Starogardu Gdańskiego, aby wziąć udział w XXVIII Międzynarodowym Turnieju Tenisa Stołowego im. Andrzeja Grubby. Blisko 70...
  • Przejęli ponad 3 kilogramy narkotyków

    Kryminalni ze Starogardu Gdańskiego realizując czynności w sprawie narkotykowej, zabezpieczyli ponad 3 kilogramy środków odurzających. Funkcjonariusze zatrzymali również 38-letniego mieszkańca Kociewia, do którego należały zabronione w Polsce środki. Podjęta...
  • Najlepsze maturzystki

    Martyna Buda, Maria Jankowska i Paulina Kowalska to najlepsze tegoroczne maturzystki w Starogardzie Gdańskim. W dowód uznania za rewelacyjne wyniki egzaminu dojrzałości Rada Miasta przyznała im nagrody pieniężne. Maturzystki...
  • Powstanie pisany pomnik starogardzkiego futbolu

    Historia starogardzkiej piłki nożnej jest bardzo bogata, obfitująca w szereg sukcesów. Największa postacią jest niewątpliwie Kazimierz Deyna, jednak w historii tej dyscypliny sportu ważne role odgrywali także inni piłkarze,...